Stap 11: De administratie

De wet verplicht zzp’ers een administratie bij te houden en deze minimaal 7 jaar te bewaren. Maar uiteraard heeft het voeren van een administratie ook grote voordelen voor jezelf daar een goede administratie je inzicht geeft in de verdiensten, uitgaven, kosten en het financiële resultaat van jouw onderneming.

Hoewel de Belastingdienst geen specifieke eisen stelt aan de administratie en alleen van je verwacht dat je deze deugdelijk bijhoudt en controleerbaar is, is het toch aan te raden om in ieder geval de volgende onderdelen( zowel op papier als digitaal ) te administreren en te bewaren:

  • De kasadministratie ( inclusief achterliggende bonnen )
  • De bankafschriften ( inclusief achterliggende bonnen )
  • De verzonden facturen
  • Contracten
  • Agenda’s en notities
  • Correspondentie
  • Een winst en verliesrekening
  • De belastingaangiften

Heb je het te druk om je administratie te voeren, vind je het ( te ) lastig of heb je er gewoon geen zin in? Kies er dan voor om jouw administratie uit te besteden. Via startenalszzper.nl kan dit al vanaf € 45,- per maand. Wil je hier een offerte en uitgebreide informatie van ontvangen? Vul dan onderstaand je gegevens in

ONS ADRES

Melbournestraat 38D
3047 BJ, Rotterdam

TELEFOON

088 8270327

E-MAIL ADRES

info@startenalszzper.nl

Stuur ons een bericht!